Aplikacja mobilna – iOS

Aplikacja dostępna

 z poziomu sklepu

 App Store

button-app-store

Jak zacząć?

Uruchom zainstalowaną aplikację mobilną.

Lokalizacje

Ustaw lokalizacje – miejsca, w których chcesz śledzić wydarzenia

 

Ta ikonka  oznacza miejscowość w systemie Evenio. Po wybraniu takiej miejscowości na pewno znajdziesz w Evenio jakieś interesujące Cię wydarzenia.
A jeśli przy swojej miejscowości nie widzisz tego znaczka? Nic straconego – udaj się do Urzędu Miasta lub Gminy i powiedz tam o Evenio 🙂

 

Jeśli chcesz, aby Evenio informowało Cię również o wywozach odpadów, podaj w lokalizacji pełen adres (miejscowość, ulica, numer domu) – tylko wtedy będziemy mogli sprawdzić kiedy przyjeżdża do Ciebie śmieciarka.
Jeśli interesują Cię tylko wydarzenia ogólne: miejskie, gminne, sportowe, kulturalne, itp. – wystarczy, że w lokalizacjach ustawisz samą miejscowość.

Lokalizacje, które ustawiłeś zobaczysz na liście lub na mapie

 

Ustawione wcześniej lokalizacje można skasować. Wystarczy, że przesuniesz palcem w lewo w tabeli lokalizacji, a pojawi się czerwony przycisk usuwania

Uważaj!
Jeśli skasujesz lokalizację, usuniesz jednocześnie wszystkie ustawione uprzednio dla tej lokalizacji kategorie wydarzeń i inne zapamiętane dla niej ustawienia.

Kategorie wydarzeń

Dla każdej z ustawionych lokalizacji możesz wybrać interesujące Cię kategorie wydarzeń:

 

Na tym ekranie możesz zaznaczać i odznaczać poszczególne kategorie wydarzeń.

Pamiętaj: zaznacz sobie tylko te kategorie, które Cię interesują. Dzięki temu unikniesz spamu – informacji o nieinteresujących Cię wydarzeniach.

 

Jeśli włączysz automatyczne powiadomienia, aplikacja Evenio przypomni Ci o każdym wydarzeniu tej kategorii w dniu wydarzenia i/lub dzień wcześniej, o godzinie którą tu ustawisz. Dodatkowo możesz wybrać powiadomienie z dźwiękiem.

 

Ustaw automatyczne przypomnienia, a będziesz zawsze pamiętał o interesujących Cię wydarzeniach sportowych, kulturalnych i innych, będziesz na bieżąco z tym co dzieje się w Twoim mieście czy gminie. I już nigdy nie zapomnisz wystawić śmieci przed przyjazdem śmieciarki 🙂

Wydarzenia

Wszystkie wydarzenia dla ustawionych przez Ciebie lokalizacji i wybranych kategorii zobaczysz w kalendarzu

 

 

Na następnych ekranach możesz zobaczyć szczegółowe informacje dotyczące wydarzenia i jego opis:

 

Oprócz adresu wyświetlamy także położenie wydarzenia na mapie. Jeśli zechcesz – Evenio poprowadzi Cię nawigacją od miejsca, w którym się znajdujesz wprost do miejsca wydarzenia.

Możesz sobie ustawić przypomnienie bezpośrednio do wydarzenia
– wystarczy, że stukniesz w budzik

 

 Możesz wpisać sobie tytuł przypomnienia i ustawić datę i czas, w którym aplikacja ma Ci przypomnieć o ważnym dla Ciebie wydarzeniu

 

 

Przypomnienia

Jeśli ustawiłeś w aplikacji przypomnienie do wydarzenia, albo automatyczne przypomnienia do całej kategorii wydarzeń, Evenio o wybranej przez Ciebie godzinie powiadomi Cię o ważnym bądź interesującym Cię wydarzeniu. Powiadomienie pokaże się na ekranie Twojego telefonu nawet jeśli aktualnie nie używasz aplikacji.


Zgłoszenia i reklamacje

Pamiętaj, że Evenio to platforma komunikacji pomiędzy Tobą, a służbami miejskimi / gminnymi.

Jeśli właśnie widzisz:
• dzikie wysypisko śmieci
• efekt nocnych działań wandali w mieście
• niepokojące zjawisko na drodze
• pękniętą rurę na ulicy, itp.

Zgłoś ten fakt do odpowiednich służb za pomocą aplikacji Evenio. Do zgłoszenia możesz dołączyć zdjęcia, pozycję GPS,

a jeśli tak zdecydujesz – także swój numer telefonu i / lub adres e-mail.

Możesz także zadzwonić do odpowiednich służb bezpośrednio z aplikacji.

Chcę zgłosić problem lub awarię – jak to zrobić?

Zgłoszenie możesz zrealizować w czterech prostych krokach:

Proste? Pewnie, że tak. No to zaczynamy: przygotujemy zgłoszenie razem, krok po kroku

Krok 1: Określenie rodzaju problemu

 

Krok 2: Określenie lokalizacji

Lokalizację możesz określić na kilka różnych sposobów – tak jak jest Ci wygodniej.

 1. Wybór lokalizacji z listy lokalizacji ustawionych w aplikacji Evenio na Twoim telefonie.
To najprostsza i najszybsza opcja, jeśli problem, który chcesz zgłosić wystąpił np. w pobliżu domu, działki czy mieszkania Twoich bliskich, których adresy masz ustawione w lokalizacjach w aplikacji Evenio na swoim telefonie.

 

2. Ustawienie bieżącej lokalizacji

Ta opcja jest najlepsza, a ustawienie najszybsze, kiedy stoisz właśnie przed dzikim wysypiskiem śmieci, dziurą w jezdni, pękniętą rurą, czy innym problemem wymagającym Twoim zadaniem zgłoszenia. Skorzystaj wówczas z funkcji aplikacji ustawienia lokalizacji wg pobranego przez aplikację położenia (1). Aplikacja zamieni pobraną lokalizację na geolokalizację, a tam gdzie to możliwe (np. w mieście) dodatkowo na adres i dołączy te dane do zgłoszenia.

(1)Aby można było skorzystać z tej funkcji aplikacja Evenio powinna mieć ustawioną systemową zgodę na dostęp do położenia, kiedy jest używana.
Ustawienia aplikacji można zdefiniować i zmienić w Ustawieniach systemowych iOS

 

3. Wybór lokalizacji poprzez zdefiniowanie miejscowości lub pełnego adresu

Ten sposób ustawiania lokalizacji dla zgłoszeń jest analogiczny jak przy ustawianiu lokalizacji dla potrzeb poprawnej prezentacji harmonogramów wywozu odpadów i polega na wybraniu miejscowości z listy miejscowości, a następnie ulicy z listy ulic, o ile wybrana miejscowość ma ulice.

 

4. Wybór lokalizacji poprzez wskazanie jej na mapie

Taki sposób definiowania lokalizacji jest najwygodniejszy, jeśli użytkownik aplikacji chce wskazać lokalizację bez adresu (np. park, rozległe tereny zielone). Wskazany na mapie punkt zostanie zamieniony na pozycję GPS lub pozycję GPS oraz najbliższy jej definiowalny adres.

Uwaga: Do zgłoszenia dołączana jest lokalizacja widoczna w polach „Adres zgłoszenia”. Po ustawieniu wskaźnika na mapie konieczne jest wciśnięcie przycisku  co spowoduje uaktualnienie danych adresowych zgłoszenia widocznych w górnej części ekranu.

 

Krok 3: Opis problemu

 

Po wykonaniu powyższych trzech kroków, które są obligatoryjne podczas definiowania zgłoszenia, ekran wiodący wygląda następująco:

Krok 4: Dołączanie zdjęć do zgłoszenia

W wielu przypadkach (dzikie wysypisko śmieci, dziura w jezdni, zepsute urządzenia na placu zabaw,…) opisywany problem warto jest zilustrować zdjęciami dołączonymi do opisu zgłoszenia. Aplikacja umożliwia dołączanie do zgłoszeń zdjęć zarówno wykonywanych bezpośrednio w trakcie redagowania zgłoszenia, jak i wykonanych wcześniej, pobranych z biblioteki zdjęć urządzenia.

 

Wysyłanie zgłoszenia

 

Chcę zgłosić reklamację np. brak odbioru odpadów w terminie – jak to zrobić?

Reklamacje do wydarzeń, np. odbiorów poszczególnych frakcji odpadów zgodnie z harmonogramem, można składać korzystając z przycisków znajdujących się przy opisach wydarzeń w liście pod kalendarzem lub na ekranie szczegółowych informacji o wydarzeniu.

 

 

Wpisz tytuł swojego zgłoszenia i jego treść. Możesz dołączyć bieżącą pozycję GPS oraz swoje dane kontaktowe: numer telefonu i / lub adres email.

Pamiętaj: abyśmy mogli przesłać Twoje dane kontaktowe, potrzebna jest Twoja zgoda, której udzielasz na ekranie Ustawień. Tam też możesz wpisać numer telefonu i adres email, które będziemy dołączali do zgłoszeń, gdy tylko zaznaczysz taką opcję.

 

Do reklamacji, podobnie jak do zgłoszenia, możesz także dołączyć zdjęcia. Możesz zrobić je telefonem bezpośrednio w aplikacji, albo pobrać z galerii zdjęć Twojego urządzenia

Gdzie zobaczę wysłane przeze mnie zgłoszenia i reklamacje?

Listę złożonych zgłoszeń i reklamacji możesz na przeglądać na bieżąco. Widzisz ich status (np. oczekiwanie na odpowiedź), a kiedy już odpowiedź nadejdzie – przeczytasz ją w aplikacji

Ustawienia aplikacji

Na tym ekranie możesz nam udzielić zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych: numer telefonu i adres e-mail do celów dołączania do Twoich zgłoszeń i reklamacji.
Tutaj możesz też ustawić wstępnie schemat powiadomień dla wydarzeń. Schemat ten wyświetlimy Ci jako domyślny, jeśli będziesz chciał sobie ustawić przypomnienia dla wydarzeń z interesującej Cię kategorii.

 

Pamiętaj:
Jeśli zmienisz tutaj domyślne ustawienia i stukniesz „Ustaw”, to zmienisz także wszystkie wcześniejsze ustawienia dla kategorii.
Jeśli chcesz, żeby Twoje domyślne ustawienia obowiązywały jedynie w przyszłości, nie wciskaj przycisku Ustaw.

 

 

 

 

Wiadomości

Aplikacja Evenio prezentuje wiadomości wysyłane za pomocą Systemów Komunikacji Mobilnej do Mieszkańców wybranych miast i gmin w Polsce. Funkcja Wiadomości dostępna jest z bocznego menu aplikacji.

Jeśli Użytkownik Evenio nie ustawił w aplikacji żadnej z lokalizacji objętych Systemem Komunikacji Mobilnej, po wybraniu menu Wiadomości aplikacja wyświetli komunikat.

 

Dla lokalizacji objętych Systemem Komunikacji Mobilnej wyświetlane są w aplikacji wiadomości w podziale na poszczególne kategorie. Użytkownik może wybrać interesujące go kategorie wiadomości. Po zapamiętaniu wyboru system Evenio zaprezentuje w aplikacji jedynie wiadomości należące do kategorii wybranych przez Użytkownika.

 

 

Wiadomości z danej kategorii prezentowane są w postaci listy. Nowe, nie przeczytane jeszcze przez Użytkownika aplikacji wiadomości oznaczone są kolorową kropką. Po kliknięciu w wybraną wiadomość otwiera się ekran, w którym można przeczytać pełną treść wiadomości.

 

 

Zainstaluj aplikację,

odkrywaj Evenio, baw się Evenio!

Enjoy Evenio!